1-اگر این سکوت وحدت بخش است پس چرا مشایی و جوانفکر سکوت نمی کنند؟ نوبت به مشایی و جوانفکر که می رسد حرف از آزادی بیان می زنند، نوبت به احمدی نژاد که می رسد سکوت وحدت بخش می کند. مگر آقا نفرمودند این انتصاب موجب اختلاف است؟ پس مهمتر از سکوت عمل است و بهتر است با عمل ایجاد اتحاد کنند.

2-این عبارت سکوت الهام بخش وحدت معنایش این است: من با مشایی و جریان انحرافی موافقم و با بقیه یعنی منتقدینی مانند علمای بزرگ و علامه ها مخالفم اما برای این که وحدت باشد سکوت می کنم.

3- وقتی کسی به شما تهمت می زند وظیفه شما جواب دادن است. اگر جواب ندهید در واقع اختلاف و شبهات را بیشتر کرده اید.

4-احمدی نژاد در دادگاه مردم قرار دارد و باید جواب دهد که این اسناد رانت خواری و مسائلی مانند مدیریت حضرت نوح چیستند. نمی توان با سکوت از زیر بار اتهامات فرار کرد.

5-اگر سکوت خوب است و وحدت بخش آیا نباید احمدی نژاد در مقابل برخی بزرگان نظام که منحرف شدند و به نظام ضربه زدند مانند آقای ه سکوت می کرد و برای وحدت هم شده اسم او را نمی برد؟

6- آیا کارهایی مانند عزل عجیب دو وزیر اطلاعات، عزل ناجوانمردانه و بی آبرو کننده وزیر خارجه یا حرف هایی مانند مکتب ایرانی، مدیریت حضرت نوح، دوستی با اسرائیل، تمامیت خواه و اقتدار طلب و انحصار گرا خواندن منتقدین دولت از جمله علما و نمایندگان رهبری در نهادها (و استان ها (توسط جوانفکر) هم وحدت بخش هستند؟

7- آیا باید در مقابل انحراف سکوت نمود؟ آیا باید در مقابل رانت خواری سکوت نمود؟